mandag 27. oktober 2008

Jul

Idag var det like før julefølelsen kom snikande....

Da er jo ikkje nåken hemmelighet at eg elsker jule, og at eg begynner å synge julesanger i juli, men da finst grense sjøl for meg!

Eg var ein liten tur nede i by'n idag, og såg følgande på min vei:

* julebrus


  • kakemenn (med og uten sjokolade)

  • pepperkaker

  • julemarsipan

  • julepapir

  • julenisser

  • juletrepynt, julepynt generelt

  • adventsstjerne

  • adventsstake

  • juledekorasjoner inne/ute

  • juletre i utstillingsvindu
  • pinnekjøtt, da lukta pinnekjøtt lang vei!!
kan godt hende at eg såg meir, men dette er da eg kjem på no..... Og me e ikkje komt til november eingong!! Synst dette begynner å minna litt om Orknøyane... Der var butikkane fulle av juleting i begynnelsen/midten av oktober, og då meine eg FULLE!! Og her e et bilde so vise kordan da såg ut i handlegato midt i november:


Snart blir da vel sånn her og....

2 kommentarer:

Frøken Sukkerspinn sa...

Hahah, Norge er heldigvis ikke så gale som England og sånt :p Det er jeg glad for!

Men nå er det jo ikke så lenge igjen til jul. Men. Likevel gale.

Marianne sa...

heilt enig!!!!
(da e faktisk berre ca 57 dager til jul!!)